Lagu Nasyid Jihad


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Palestine Will Be Free...(Maher Zain)

Tuesday, July 27, 2010

Syaitan bernama Israel ugut Lebanon pula..

Israel halang kapal Lebanon

BAITULMAQDIS - Tentera rejim Zionis terus bertegas akan melakukan apa sahaja untuk menghalang dua kapal Lebanon yang menyertai misi menghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Jurucakap Kementerian Pertahanan Israel dengan angkuh berkata, komando tentera laut yang dikenali sebagai Shayetet sudah bersiap-sedia untuk menyerang mana-mana kapal yang cuba melanggar sekatan yang dikenakan rejim Zionis di sempadan Gaza.

Pada Khamis lalu, duta Israel ke Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), Gabriela Shalev mengirim surat kepada Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon dan presiden Majlis Keselamatan PBB, Joy Ogwu untuk memberi amaran bahawa kedua-dua kapal itu, Junia dan Julia, tidak akan dibenarkan meneruskan pelayaran ke Gaza.

"Kami berhak melakukan apa sahaja untuk menghalang kapal-kapal itu kerana kami beranggapan misi itu turut membawa senjata dan aktivis yang sengaja mahu menimbulkan masalah," katanya dalam surat itu.

Pada Jumaat lalu, Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak mengeluarkan kenyataan rasmi mengutuk kerajaan Lebanon kerana gagal menghalang kapal :Junia: dan :Julia: melakukan pelayaran menuju ke Gaza.

"Jika kapal itu menghampiri perairan Gaza, tentera kami akan mengarahkannya berlabuh di Pelabuhan Ashdod dan jika arahan tidak dipatuhi, kami akan melakukan apa yang patut," katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...