Lagu Nasyid Jihad


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Palestine Will Be Free...(Maher Zain)

Friday, November 16, 2012

INFO TERKINI ARAKAN-NAHDHOTUL MUFAKKIRIN. MAUNGDAW TOWNSHIP


INFO TERKINI ARAKAN
Daripada
MD.SALIM
NAHDHOTUL MUFAKKIRIN. MAUNGDAW TOWNSHIP, Arakan, Myanmar
Assalamu Ealaikum
Kepada Pemimpin Rohingya,
Sila berdoa untuk kami kerana kami kini  berada dalam keadaan yang sangat serius.

pada 14/11/12
- Kira-kira 50 polis dari Maungdaw balai polis menyerbu  perkampungan Islam Bomu , Ward (4) dan mencari senjata selama kira-kira 3 jam. Akhirnya kerana  mereka tidak menjumpai apa-apa senjata, mereka telah merampas kecil, pisau yang tidak berguna dan besi rod.
- Pada hari yang sama, Nasaka dari Jambatan Shwe Zar dan jambatan Nyaung Chaung juga  diperiksa keretanya apabila melalui jalan itu  tetapi mendapati tiada apa-apa.
Hal ini  dimaklumkan daripada satu sumber bahawa 12 senjata api dirampas oleh polis Maungdaw dari rumah U San Kay (seorang lelaki Rakhine kaya dari Ward - 4 Ywa Thit) kerana mereka menyerbu.
Walaupun banyak senapang dan bom buatan sendiri dirampas dari Rakhines Arakan, kerajaan masih mendera Rohingya disebabkan kelainan  agama kerana kebanyakan pihak berkuasa di negeri Rakhine itu terdiri daripada kaum Rakhine yang kebanyakannya sebenarnya pendatang tanpa izin dari Bangladesh.
Tetapi mereka pula menuduh Rohingya kaum pribumi sebagai haram pendatang .

pada 15/11/12
- 6 Polis dari Balai Polis Maungdaw menyerbu ke kampung Ni Maung, Maungdaw dan memasuki beberapa buah rumah. Akhirnya kerana mereka tidak menemui apa-apa senjata, mereka kembali selepas menggeledah selama 2 jam.

Dilaporkan oleh:
Mohammed Solim
M.D.W.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...